Schaatstrainingen seizoen 2023 – 2024

In het winterseizoen geeft VIJC schaatstrainingen in het Sportiom in Den Bosch en op de 400-meter baan in Eindhoven.
Je kunt je pas opgeven voor deze trainingen als je lid bent van de VIJC, zie onze lidmaatschappen. Je ontvangt dan een lidnummer dat je nodig hebt om in te schrijven.

Verder verzorgt de VIJC op maandagavond nog een “droog-training”, zie Zaaltraining Vught. De kosten voor de zaaltraining zijn inbegrepen in het lidmaatschap van de VIJC.

Trainingen in het Sportiom
Vanaf 15 oktober t/m 17 maart 2024 traint de VIJC wekelijks op zondag in het Sportiom.
Er zijn drie trainingsuren.
• 1e uur: 09.00 – 10.00 uur (jeugd)
• 2e uur: 10.00 – 11:00 uur (volwassenen)
• 3e uur: 18.45 – 19.45 uur (volwassenen) Let op: dit uur start nu ook op 15 oktober!

Let op: vanaf januari 2024 geldt er voor het jeugd-schaatsuur een ledenstop.

Maar je kunt natuurlijk wel lid worden van de VIJC en aan ons zomerprogramma deelnemen.
En als het Sportiom weer open gaat, heb je voorrang bij de inschrijving op het ochtenduur.

Voor toegang tot de ijsbaan gedurende het hele winterseizoen betaal je -ongeacht je leeftijd- € 50,-. Vanaf januari 2024 betaal je de helft, € 25,=
Dit is de link naar het inschrijfformulier voor volwassenen, Sportiom op zondag.

let op, geen training op carnavalszondag 11 februari.
Laatste Sportiom-training voor iedereen: zondag 17 maart 2024

Trainingen in Eindhoven
Vanaf (dinsdag) 17 oktober 2023 t/m 14 maart 2024 verzorgt de VIJC trainingen op de ijsbaan in Eindhoven tijdens de speciale trainingsuren van de KNSB. Deze zijn zowel op dinsdag als donderdag tussen 18.30-19.45 uur.
Prijzen zijn afhankelijk van je leeftijd. Dat noemen we ‘categorie’: pupillen A t/m F, Junioren A-B-C, (neo-)Senioren en Masters. De exacte indeling vind je hier.
Iedereen betaalt het vaste EHBO-bedrag van € 4,25.

Je kunt voor deze trainingen kiezen uit twee soorten abonnementen, nl. alleen trainingen, of ook trainingen met wedstrijden (langebaan en/of marathon). Voor toegang tot de ijsbaan tijdens de KNSB uren wordt een per abonnement verschillend bedrag in rekening gebracht.

Wat kun je met een trainings-abonnement Eindhoven ?
Het trainings abonnement geeft toegang tot de KNSB trainingsuren (18.30 – 19.45 uur) van de 400-meter baan van het IJssportcentrum in Eindhoven op dinsdag of donderdag (of beide dagen). Dit abonnement geeft geen recht op deelname aan wedstrijden (met uitzondering van het clubkampioenschap). Voor dit abonnement is geen KNSB-licentie nodig.
Het trainingsabonnement kent geen reductie-tarief.

Wat kun je met een trainingsabonnement inclusief wedstrijden Eindhoven ?
Dit abonnement geeft naast toegang tot de reguliere training op dinsdag- en/of donderdagavond ook het recht tot deelname aan langebaan-wedstrijden in Eindhoven en Geleen én/of marathonwedstrijden op alle 400m-banen binnen het gewest. Let op! Voor dit abonnement is een wedstrijdlicentie vereist, deze moet je zelf aanvragen, zie: http://knsb.nl/algemeen/wedstrijdlicentie/
Voor het 3e of volgende gezinslid uit één gezin geldt een reductie van 50%.

Wedstrijdkalender KNSB-zuid
De link naar de wedstrijdkalender van het gewest Zuid van de KNSB vind je hier. Je kunt je daar inschrijven en je vindt er de uitslagen terug. Zorg wel dat je een wedstrijdlicentie hebt.

Carpoolen
Wil je vanuit Den Bosch carpoolen ?
Dat kan op de dinsdagavond; mail even naar Aad Smid.
En het kan op de donderdagavond (vertrek nabij het provinciehuis); mail dan even naar Rob van de Kallen.

Let op, jureren!
Schaats je tijdens de KNSB-uren in Eindhoven, dan dien je (of in het geval van jeugdleden een ouder) ook één keer dit seizoen te jureren bij een wedstrijd in Eindhoven. Het wedstrijdoverzicht volgt later dit seizoen en dan kun je aangeven bij welke wedstrijd je komt helpen.

Inschrijving winterseizoen 2023 – 2024 Eindhoven

Iets niet duidelijk ? Neem dan even contact op met het bestuur VIJC, e-mailadres: secretaris@vijc.nl.