Zomer-bostraining

De VIJC bostrainingen vinden iedere zondagochtend plaats tussen 09.30 en 10.45 uur. Zoals altijd verzamelen bij “de Bindplaats”, ons clubhuis aan de IJzeren Man (Boslaan 43, Vught). Aanmelden is niet nodig.
Eerste training: 24 maart 2024.
Laatste training: 13 oktober 2024.

De volwassenen en jeugd trainen zo mogelijk apart, onder begeleiding van verschillende trainers. Voor de volwassenen zijn dat Chantal, Gerard en Hans. Trainingen zijn gevarieerd met statische en dynamische oefeningen waarbij iedereen naar eigen kunnen meedoet. Het enige wat je nodig hebt, is hardloopkleding en een paar sportschoenen.

De bostraining is een heerlijke training om de zondag sportief en gezellig te beginnen. Om half 10 vertrekken we in twee groepen (jeugd en volwassenen) vanuit het clubhuis aan de IJzeren Man. In een bescheiden tempo lopen we warm tot onze vaste plekje bij de Lunet.
De training bestaat uit loopwerk, intervaltraining, sprong- en krachtoefeningen. Beginners en gevorderden trainen samen in een groep en dat kan ook heel goed bij deze landtraining!

Enkele vaste trainers verzorgen bij toerbeurt de training. Na de warming-up doen we meestal rek- en strek en balansoefeningen of specifieke schaatsbewegingen. Met de bostraining leg je een goede basis voor het schaatsseizoen, zowel de techniek als het trainen van specifieke spiergroepen. Maar de bostraining is ook heel geschikt voor het bijhouden en verbeteren van je conditie. Ook niet-schaatsers hebben het altijd prima naar hun zin.
Omdat je kunt trainen op je sportschoenen en in je korte broek is de training heel toegankelijk en komt ook iedereen op zijn eigen niveau aan bod.
Nieuwsgierig geworden? Kom gewoon een keer meetrainen! Ook de ouders van de kinderen nodigen wij graag uit om eens mee te trainen. Ook in de zomervakantie wordt er gewoon doorgetraind. En vergeet in de zomer je zwembroek niet: er is bijna niets lekkerder dan na de training even in de IJzeren Man te plonzen! Na de training drinken we gezellig koffie in het zonnetje op het terras bij het clubhuis.