jeugd-trainingen

Hier vind je alle informatie over de trainingen. Heb je na het lezen nog vragen, dan kun je contact opnemen met de jeugdcoordinator@vijc.nl

Jeugd schaatstraining Sportiom
De trainingen in het Sportiom (Den Bosch) voor de jeugd vanaf ± 5 jaar starten half oktober en dit loopt t/m 17 maart.
We trainen dan elke zondagmorgen, tussen 09.00 – 10.00 uur.
In het Sportiom in ‘s-Hertogenbosch (naast stadion De Vliert) leer je de basis-techniek van het schaatsen op noren. We beginnen de training altijd met inlopen, waarvoor we buiten onderaan de trap verzamelen. Het inlopen zorgt ervoor dat je spieren wat opgewarmd zijn: dit is fijner als je het ijs op gaat. Tijdens de training werken we met drie verschillende groepen zodat er altijd op jouw niveau les gegeven wordt.

Let op: vanaf januari 2024 geldt er voor het jeugd-schaatsuur een ledenstop.

Maar je kunt natuurlijk wel lid worden van de VIJC en aan ons zomerprogramma deelnemen.
En als het Sportiom weer open gaat, heb je voorrang bij de inschrijving op het ochtenduur.

Training IJssportcentrum Eindhoven
De Vughtse IJsclub geeft ook training op de ‘grote’ 400 meter baan in Eindhoven: daar kun je globaal vanaf 11 jaar, trainen als je de basis van de schaatstechniek onder de knie hebt. We trainen met de VIJC op speciale (gereserveerde) KNSB uren, samen met andere ijsclubs. Sommige leden rijden individueel naar de trainingen in Eindhoven, anderen carpoolen (via een carpool appgroep) samen met andere leden.

Winter: zaaltraining Vught
Daarnaast kun je in de winter ook meedoen met de zaaltraining in Vught (samen met de volwassenen), elke maandag van 19.00 tot 20.00 uur. Aanmelding is niet nodig. De zaal is de gymzaal Voorburg op terrein van Reinier van Arkel in Vught.
Zoals bij de meeste trainingen hoef je geen goede schaatser te zijn of een goede conditie te hebben om mee te kunnen doen. De trainingen worden wel pittiger in de loop van het schaatsseizoen, maar dat hoeft geen belemmering te zijn. Je kan er altijd voor kiezen een oefening in te korten of over te slaan.
Schone gymschoenen zijn vereist. Na afloop kan je douchen. Wel zelf je handdoek meenemen.

Zomer: skeeleren op de wielerbaan Schijndel
De Vughtse IJsclub organiseert in de zomer ook skeelertraining voor de jeugd. De training wordt gegeven op het sportcomplex “de Leemput” Leemputtenweg 3 in Schijndel, op maandagavond van 18:30 tot 20 u. Meer informatie over de skeelertraining vind je in het menu onder [skeeleren].

Zomer: bostraining bij de Bindplaats
In de zomermaanden is er een leuke bostraining voor jullie. De training wordt van april tot en met september gehouden op zondagochtend van 9:30 – 10:45. Verzamelen bij ons clubhuis “de Bindplaats” aan de IJzeren Man, Boslaan 43 te Vught. De training is bedoeld om de spieren soepel te houden en je conditie op peil zodat je in vorm blijft voor het winterseizoen op de schaats, maar natuurlijk ook om gewoon lol met elkaar te hebben.