Onze lidmaatschappen

Soorten lidmaatschap en looptijd
De VIJC kent een jeugdlidmaatschap voor kinderen (pupillen) tot en met 12 jaar, voor jongeren (junioren) van 13 tot en met 18 jaar en volwassenen (senioren) vanaf 19 jaar.
Het contributiejaar loopt van 1 oktober t/m 30 september. Het lidmaatschap wordt automatisch voortgezet. Opzegging van het lidmaatschap doe je uiterlijk 1 maand voor aanvang van het nieuwe seizoen, dus vóór 1 september!
Ben of word je lid van de VIJC, dan ben je automatisch KNSB-lid. Je ontvangt van hen een lidnummer en je kunt je eigen gegevens beheren in https://mijn.knsb.nl

Let op: voor de schaatstrainingen in het Sportiom en op de 400-meter baan in Eindhoven betaal je naast het lidmaatschap ook voor de toegang (entree-geld) voor deze ijsbanen.

Heb je misschien nog een vraag, mail gerust naar ledenadministratie@vijc.nl.

Contributie
Het lidmaatschap geeft recht om deel te nemen aan alle trainingen van de VIJC. Voor de toegang tot trainingen in het Sportiom en op de ijsbaan in Eindhoven wordt daarnaast een extra bedrag in rekening gebracht.
Voor het seizoen dat loopt van 1 oktober t/m 30 september, bedraagt de contributie:
= € 100,- voor senioren
= € 80,- voor jeugd van 13 t/m 18 jaar (junior)
= € 60,- voor jeugd t/m 12 jaar (pupil)
Doe je niet mee aan onze activiteiten maar wil je de VIJC wèl steunen, wordt dan “steunpilaar” voor € 15,- (of meer).
De contributies worden via NIKKI geïnd; lees alles hierover op contributie-inning via NIKKI

Aanmelding
Lid worden kan door het Senioren- of jeugdformulier in te vullen en op de knop [Ja, ik meld me aan] te klikken.
Wil je de VIJC alleen steunen, word dan steunpilaar. Zie verderop deze pagina.
Invulformulier Lidmaatschap Senioren
Invulformulier Lidmaatschap Jeugd

Zomer-lidmaatschap
Vooral voor familie-/gezinsleden en partners van onze leden die niet schaatsen, maar het wel leuk vinden om met onze zomertrainingen mee te doen, hebben we het zomer-lidmaatschap in het leven geroepen. Met dit lidmaatschap kun je deelnemen aan alle skeeler-, fiets- en bos/veldtrainingen, inclusief deelname aan de ledendag.
Voor het zomerseizoen dat loopt vanaf 1 april t/m 30 september, bedraagt de contributie:
= € 50,- voor senioren
= € 40,- voor jeugd van 13 t/m 18 jaar (junior)
= € 30,- voor jeugd t/m 12 jaar (pupil)
Dit lidmaatschap wordt automatisch verlengd. Opzegging van het zomer-lidmaatschap moet uiterlijk één maand voor start van het nieuwe seizoen plaatsvinden, dus voor 1 september.
= Invulformulier Zomer-lidmaatschap senioren
= Invulformulier Zomer-lidmaatschap jeugd

Steunpilaar
We zijn blij met mensen die ons willen steunen. Het basisbedrag hiervoor is € 15,- maar meer mag natuurlijk ook. Deze steunpilaren ontvangen ook onze digitale nieuwsbrief de Emuts en zijn van harte welkom op onze nieuwjaarsbijeenkomst.
= Invulformulier Steunpilaar

Proefles
Wil je eerst een indruk krijgen van de trainingen bij VIJC, volg dan een proefles.
Voor de proefles kunnen volwassenen zich aanmelden: stuur een mailtje naar secretaris@vijc.nl.
De jeugd kan zich aanmelden bij de jeugdcoordinator@vijc.nl.

NTFU-lidmaatschap
De VIJC is als vereniging lid geworden van de wielersportbond NTFU. Dit biedt VIJC een betere verzekering voor de wielertijdrit en opleidingen. Word je lid van de NTFU, dan profiteer je van onder andere het verzekeringspakket, een uitgebreid aanbod aan diensten en producten en ondersteun je het NTFU werk als belangenbehartiging voor de wielersport. Zie ook https://www.ntfu.nl
Indien je nog geen lid bent van de NTFU, kun je via de VIJC lid worden. De kosten van dit NTFU lidmaatschap bedragen €62,50 voor de periode 1 januari 2023 tot 31 december 2023. Stuur dan een email naar onze leden-administratie.
Geef in de email aan dat we je mogen aanmelden als NTFU lid tegen de kosten van €62,50.

Indien je al lid bent van de NTFU:
Ben je al lid dan blijven de kosten voor het lidmaatschap zoals ze nu voor jou als individueel lid gelden maar gaan deze via de VIJC lopen en ga dit je via de VIJC betalen. We schrijven je alvast in als clublid. Indien je extra diensten of een hogere fietsverzekering afgesloten hebt, dan blijven deze extra’s rechtstreeks tussen jou en de NTFU lopen. Denk er aan dat als je NTFU lidmaatschap nu via een andere vereniging loopt, dat je dit zelf bij die vereniging moet opzeggen. Indien je hiermee akkoord gaat, wil je dan je NTFU lidnummer aan onze leden-administratie doorgeven.

Voorwaarden Lidmaatschap
Door aanmelding als lid verplicht u zich tot het einde van het seizoen contributie te betalen. Het seizoen loopt van 1 oktober t/m 30 september.
Opzegging van het lidmaatschap moet uiterlijk één maand voor start van het nieuwe seizoen, dus voor 1 september plaatsvinden.
Bij tussentijdse opzegging van het lidmaatschap tijdens het boekjaar is contributie verschuldigd t/m 30 september van dat seizoen.
U houdt zich aan de regels die zijn gesteld door het bestuur van de VIJC.