Recreanten Eindhoven

vrij schaatsen op de 400-meter baan in Eindhoven

Voor iedereen is er in de wintermaanden op donderdagmorgen en zaterdagmorgen de mogelijkheid om samen met andere VIJC’ers op de 400 meter baan in Eindhoven te schaatsen. Dat is tijdens een normaal publieksuur; het is geen formele VIJC-activiteit. Een grote groep VIJC-leden schaatst en traint van 10.00 tot 11.45 uur. Hiervoor volstaat een toegangskaartje voor de ijsbaan, maar als je vaker komt is een 12-rittenkaart te overwegen (aan het loket van het IJssportcentrum verkrijgbaar).
Toegangsprijs € 8,80 ; voor 65+ € 7,50. Een 12-rittenkaart kost € 88,-.
Meer info: www.ijssportcentrum.nl

In groepjes van verschillend niveau worden er flink wat rondjes gereden. Het liefst in een treintje. We doen ook steigerungen en er worden onderling aanwijzingen gegeven over techniek en schaatshouding. Als je wilt, kan je ook gewoon je eigen rondjes rijden. Na afloop wordt soms onder het genot van koffie of chocomel in de kantine van de ijsbaan gezellig nagepraat.

Voor diegenen die nog niet zo lang lid zijn van onze club is dit zeker een aanrader. Je ervaart de gezelligheid van de club, je leert andere clubleden kennen en je kunt ervaren hoe het is om op een 400 meter baan te schaatsen.

Er is een carpool-mogelijkheid: verzamelen om 09.15 uur in ‘s-Hertogenbosch bij de Guido Gezellelaan tegenover het provinciehuis. Meer info en/of aanmelden bij Anja: anja.leeuwenhaag@gmail.com