Zomer skeeleren

Skeeleren in Schijndel
Gedurende de zomermaanden, van maandag 8 april t/m 30 september 2024 biedt de VIJC iedere maandagavond voor haar leden de gelegenheid om mee te doen aan de skeelertraining. De training wordt gegeven op het sportcomplex “de Leemput”, Leemputtenweg 3 in Schijndel.
De training begint om 18.30 met een warming-up. Er wordt getraind in verschillende groepen: jeugd, wedstrijdjeugd, (beginnende) recreanten en snelle recreanten.
NB.: bij slecht weer (een natte baan) is er geen training. Dit hoor je dan via de Whatsapp-groep.

Per groep is er een instructeur/instructrice die opdrachten en specifieke aanwijzingen geeft. De oefeningen zijn erop gericht om de techniek te verbeteren en de conditie op peil te houden. Balans, afzet, het ‘bochtje lopen’, remtechniek, starten, intervaltraining, het komt allemaal aan bod. Net zoals op de ijsbaan kan iedereen op zijn/haar eigen tempo trainen.
En we nodigen ouders die hun kinderen brengen, van harte uit om hun skeelers of skates mee te nemen. Doe gerust met ons mee.
Hier een filmpje over de skeeler-training van de jeugd: klik hier.

Skeeler-kampioenschap
Elk jaar vindt -ook op de Schijndelse baan- het clubkampioenschap skeeleren plaats.
Datum: 24 juni, uitwijkdatum bij regen 9 september 2024.
Het kampioenschap is dé mogelijkheid om de competitie aan te gaan met je trainingsmaatjes. Net als tijdens het schaatskampioenschap, kan je ook nu alle geleerde techniek in de strijd gooien. Nu zal blijken of al het oefenen op de start, de afzet, de balans, het ‘bochtje lopen’ en al die interval- en duurtrainingen zoden aan de dijk hebben gezet.