Floor in actie op de Weissensee

Grandprix, eerste wedstrijd – AKM

(c) Flitskabouter

Afgelopen zondag arriveerden we op de Weissensee en vandaag, donderdag 24 januari stond de eerste Grandprix wedstrijd (van het dames marathon schaatsen) op het programma! Om 10 uur klonk het startschot voor de Aart Koopmans memorial (AKM) over 60km. Op het parcours van 5km reden we onze rondjes, het ijs lag er goed bij.
We reden een attente en aanvallende wedstrijd. Afwisselend reden we voorin en sprongen we met de verschillende kopgroepjes mee. Lianne demarreerde enkele keren, helaas slaagde er geen enkele groep in om weg te blijven uit het peloton. Dominique en ik positioneerden zich voorin voor de massasprint. De goede wedstrijd werd beloond met een mooie eindsprint en de 8e plek voor mijzelf !

Floor Peters (rugnummer 14)