Ploegentijdrit 2024

Open Wielerploegentijdrit voor “schaatsende fietsers”, “fietsende schaatsers” en overige enthousiastelingen
Ons motto: meedoen is belangrijker dan winnen; teamgeest is belangrijk, niveau niet.

Op zaterdag 21 september 2024 organiseert de Vughtse IJsClub (VIJC) “De IJzeren Man” alweer voor de 27e keer haar jaarlijkse wielerploegentijdrit op het parcours van de parallelweg A2 tussen Vught en Boxtel.

Op 23 september 2023 organiseerden we de vorige wielerploegentijdrit.
Helaas kort gespetter ‘s morgens, en ook even ‘s middags.
De uitslagen vind je hier.
Het foto-album vind je hier.

Het parcours bestaat in totaal uit ruim 7 km (7350 m. op precies te zijn) rechte asfaltweg (met een aantal “sluizen/drempels”), met aan de uiteindes een lusje klinkerweg aan de Vughtse kant en een scherp keerpunt aan de Boxtelse kant. M.n. dat laatste vergt een combinatie van snelheid, bochtentechniek en teamwork bij het optrekken na iedere bocht. Dat topteams ondanks de keerpunten gemiddelden van ruim boven de 40 km/uur halen is echte topsport.
Een ploeg bestaat uit minimaal 3 en maximaal 4 deelnemers.

De afstanden:

• Pupillen t/m 12 jaar: 14,70 km = 2 rondes
  • Meisjes en jongens t/m 16 jaar: 22,05 km = 3 rondes
  • A- Junioren (meisjes en jongens) t/m 18 jaar: 29,40 km = 4 rondes
  • Dames en Heren (19 – 39 jaar): 44,10 km = 6 rondes
  • Masters Dames en Heren (40+): 44,10 km = 6 rondes

Starttijden zijn tussen 09:30 en 14:30 uur. Parkeren, omkleden en douchen, kan in de sportzaal van complex Voorburg (adres: Carrilonlaan 4 of voor sommige navigatiesystemen: Parklaan), vlak bij de start. Er wordt gestart in blokken per categorie.
De prijsuitreiking van pupillen, meisjes en jongens is direct na het finishen van het betreffende blok. De prijsuitreiking van de overigen vindt plaats bij de tent op het parcours, na afloop van de wedstrijd.