Luleå: verrassing van de dag Floor Peters

Luleå, 21 februari: verrassing van de dag Floor Peters

Floor Peters van de ploeg Rekenservice -VGR, en natuurlijk ook de dochter van Marc Peters en Josephine Verhaeren, was na ruim 80 kilometer dé verrassing van de eerste Grandprix wedstrijd in Luleå, Zweden. Zij zat in de kopgroep met drie andere “grote namen” en eindigde, na een val vlak voor de finish, toch fraai op de vierde plaats. Teletekst toonde dit fraaie uitslagen-lijstje !

Het was een slopende koers, 8 rondjes van 10 kilometer op het zeeijs (!) van de Botnische Golf in het hoge noorden van Zweden. ’s Morgens bij de start vroor het nog bijna 20 graden. Floor zelf aan het woord, kort na haar wedstrijd:

ik ben superblij. Ik ben nu heel moe, herstellen in de kopgroep lukte niet meer. Het was die laatste rondjes echt wel afzien; het was hollen en stilstaan. Maar ik ben blij dat ik er bij kon blijven al moest ik wel heel diep gaan. Op het einde pakte ik een scheur waardoor ik viel en vierde werd.

Twee dagen later bij de volgende Grandprix wedstrijd werd Floor verdienstelijk 14e. En dat is ook haar vaste rugnummer in de dames top-divisie.

Vorig bericht

Volgend bericht