Marathon-seizoen Floor Peters over en uit

Floor gaat niet meer van start vanwege een blessure aan haar knie.
Een aanhoudende slijmbeursontsteking en wat schade aan het kraakbeen achter de knieschijf zorgen voor een moeizaam herstel van mijn knie na een valpartij twee maanden geleden tijdens de Marathon Cup. Geen wedstrijden meer voor mij. Het besluit om te stoppen na dit seizoen lag er al, dus ik zwaai af. Dank sponsoren, ploeggenoten en begeleiding! Na 8 jaar marathonschaatsen is het tijd voor iets anders.’

Floor Peters, oudste dochter uit een ècht Vughts’ VIJC-gezin, schaatste dit seizoen voor het team Skadi.
Ze heeft haar beste resultaten op natuurijs behaald (in 2019 in Luela), zie elders in deze berichten. “Ik zat toen in een heel sterke kopgroep met Irene Schouten, Carien Kleibeuker en Carla Ketellapper-Zielman. Dat resulteerde in de vierde plaats”. Ja, zware omstandigheden en gewoon rechtdoor schaatsen (en stamppot) lagen haar het best.

Floor Peters, nummer 14

Vorig bericht