Langebaan wedstrijd LB-06 Eindhoven

Op 10 december heeft de VIJC-jeugd onder leiding van Rick, Martienn en als trainster Celiena meegedaan met de LB 06 (6e langebaan-wedstrijd van dit seizoen) en tevens een promotiewedstrijd in Eindhoven.
Hierbij was de Vughtse ijsclub vertegenwoordigd door 11 jeugdleden en één volwassen lid. Celiena verzorgde de warming-up en na een korte uitleg was iedereen klaar om het ijs op te stappen.
In het begin was het nog even spannend maar snel voelde iedereen zich thuis en konden ze snel met de wedstrijd starten. Even de juiste kleur bandjes om en proberen je ritnummer te onthouden !!
Door de hoge temperatuur van 10 graden was het ijs niet best maar voor sommige ouders voelde het toch behoorlijk koud aan de voeten.
In de dweilpauze werd iedereen getrakteerd op heerlijke zelfgemaakte cake en warme chocolademelk met slagroom.
Na nog wat kleine tips van de coaches was het tijd voor de wedstrijden:

Myrthe, Mayson, Janey, Kyan, Kaylinn, Noa en Sam reden de 100 en 300 meter volgens het promotie schema.
Marick, Igmar, Benthe en Celiena reden de 100, 300 en 500 meter volgens de pure sprint.

Daarnaast reed Martienn van Bommel nog een 1000 meter in een tijd van 1:47.18 en dit was tevens een PR voor hem.

Foto’s (met dank aan Johny Schellings) vind je hier.

Vorig bericht

Volgend bericht