• Dit evenement is voorbij.

VIJC Wielerploegentijdrit

23 september 2023 | 09:30 - 16:00

Open Wielerploegentijdrit voor “schaatsende fietsers”, “fietsende schaatsers” en overige enthousiastelingen
Ons motto: meedoen is belangrijker dan winnen; teamgeest is belangrijk, niveau niet.

Op zaterdag 23 september 2023 organiseert de Vughtse IJsClub (VIJC) “De IJzeren Man” alweer voor de 26e keer haar jaarlijkse wielerploegentijdrit. In de voorgaande afleveringen hebben we onder andere al de “crème de la crème” van de Brabantse schaats-/wielerclubs aan de start gezien, met o.a. Marianne Vos Ireen Wüst, Arnold Stam, Jos de Vos, Jeroen Hairwassers en de Canadese Chris Witty en de uit Vught komende Floor Peters.
Ook verschillende pupillen- en jeugdteams en het damesteam van VIJC zijn weer serieus in training, want iedereen wil graag meedoen.

Het was de afgelopen jaren meestal prachtig weer (behalve vorig jaar dan) met soms een verkoelend windje. Hopelijk dit jaar ook weer.

Het parcours bestaat in totaal uit ruim 7 km (7350 m. op precies te zijn) rechte asfaltweg (met een aantal “sluizen/drempels”), met aan de uiteindes een lusje klinkerweg aan de Vughtse kant en een scherp keerpunt aan de Boxtelse kant. M.n. dat laatste vergt een combinatie van snelheid, bochtentechniek en teamwork bij het optrekken na iedere bocht. Dat topteams ondanks de keerpunten gemiddelden van ruim boven de 40 km/uur halen is echte topsport.

De afstanden:

• Pupillen t/m 12 jaar: 14,70 km = 2 rondes
  • Meisjes en jongens t/m 16 jaar: 22,05 km = 3 rondes
  • A- Junioren (meisjes en jongens) t/m 18 jaar: 29,40 km = 4 rondes
  • Dames en Heren (19 – 39 jaar): 44,10 km = 6 rondes
  • Masters Dames en Heren (40+): 44,10 km = 6 rondes

Starttijden zijn tussen 09:30 en 14:30 uur. Parkeren, omkleden en douchen, kan in de sportzaal van complex Voorburg (adres: Carrilonlaan 4 of voor sommige navigatiesystemen: Parklaan), vlak bij de start. Er wordt gestart in blokken per categorie.
De prijsuitreiking van pupillen, meisjes en jongens is direct na het finishen van het betreffende blok. De prijsuitreiking van de overigen vindt plaats bij de tent op het parcours, na afloop van de wedstrijd.

Een ploeg bestaat uit minimaal 3 en maximaal 4 deelnemers. Inschrijven kan door het formulier (in andere bijlage), ingevuld te mailen naar tijdrit@live.com

Deelnamekosten:

• Pupillen: gratis
  • Meisjes/ jongens: 12,50 euro
  • A- junioren- teams: 20 euro
  • Dames- herenteams: 30 euro

Aanmelding kan tot uiterlijk 16 september 2023!
Na de aanmelding wordt in de bevestiging / e-mailbericht, een betalingslink toegevoegd.
Na de betaling wordt de deelname dan definitief bevestigd! Er is geen mogelijkheid tot contante betaling.

Gan naar het inschrijfformulier, download deze en vul ‘m in en stuur ‘m naar het e-mailadres: tijdrit@live.com.
Voor meer informatie kunt u mailen naar hetzelfde email adres.

De aanduiding van het parcours en de starttijd zal u tijdig worden toegezonden nadat alle teams zijn ingedeeld.
Ons reglement 2023 vind je hier.

Hopelijk tot ziens!

Datum: