• Dit evenement is voorbij.

Clubkampioenschappen Skeeleren

12 juli 2021 | 18:30 - 21:00

Skeeler clubkampioenschappen
Dit jaar vinden de clubkampioenschap skeeleren plaats op maandagavond 12 juli 2021. Dit is dé mogelijkheid om de competitie aan te gaan met je trainingsmaatjes. Net als tijdens het schaatskampioenschap, kan je ook nu alle geleerde techniek in de strijd gooien. Nu zal blijken of al het oefenen op de start, de afzet, de balans, het ‘bochtje lopen’ en al die interval- en duurtrainingen zoden aan de dijk hebben gezet. Er wordt gereden in verschillende klassen.
Het skeelerkampioenschap begint om 18.45 uur en vindt plaats op de baan van IJsclub Thialf in Schijndel, Sportcomplex De Leemput, Leemputtenweg 3. Bij slecht weer wordt de wedstrijd verschoven. Wil je meedoen geef je dan nu al op bij je trainer.

Er is binnen de vereniging geen enkel kampioenschap, waar de onderlinge verschillen zo klein zijn! Rijp en groen, snel en minder snel, het nieuwste materiaal en ‘old skool’ materiaal staan hier direct naast of achter elkaar in de baan. Het maakt dus niet uit of je skeelers 5, 4 of 3 wielen hebben, of dat je op hoge of lage wielen rijdt. Meedoen kan altijd!
Wel graag in ieder geval een helm opzetten. Verdere bescherming is niet strikt noodzakelijk, pleisters zijn immers bij de baan aanwezig.

De deelname staat open voor iedereen van de club, die de beschikking over skeelers heeft, maar uiteraard zijn de leden die ook getraind hebben in het voordeel. Al is het maar omdat zij deze baan beter kennen!
Opgeven voor deze clubkampioenschappen is in principe niet nodig: iedereen die het podium wil halen kan zich die avond melden rond 18.30 uur. Ter plaatse wordt de indeling gemaakt: Ieder op zijn niveau, over verschillende (passende) afstanden, zowel naar niveau als naar de omstandigheden. Maak tijd vrij en doe mee!

Datum:
12 juli 2021