Zomerseizoen 2022

De VIJC biedt verschillende sportvormen aan om de conditie op peil te houden voor zowel jeugd als volwassenen. Kunnen trainingen niet doorgaan, dan wordt dat gemeld via de groepsapp van de desbetreffende training. Daar gaan we:

• Bostraining zondag, wekelijks vanaf zondag 20 maart t/m 2 oktober met start bij clubhuis De Bindplaats bij de IJzeren Man –> 09.30 – 10.45 uur. Het clubhuis is open en na afloop kunnen we koffie & thee drinken.
  • Skeelertraining in Schijndel wekelijks vanaf maandag 4 april t/m 19 september –> 18.30 – 19.45 uur.
    De training vindt plaats op de skeelerbaan van het sportcomplex “de Leemput”, Leemputtenweg 3 in Schijndel.
  • Fietstraining woensdag, wekelijks vanaf 13 april t/m 21 september met start vanaf de Bindplaats in Vught –> 18.45 – 20.15 uur. Naast het fietsen zelf doen we een aantal technische oefeningen.
  • Wielertochten zaterdag, in meerdere groepen, wekelijks vanaf 16 april t/m 1 oktober met start vanaf de Bindplaats in Vught –> 09.00 – 12.00 uur. Niet op 24 september.
  •
    Wij wijzen met nadruk op de afspraken die we bij het fietsen met elkaar in acht nemen: zie Basisafspraken Veilig Fietsen.

En noteer ook:

• 25e Wielerploegen-tijdrit: zaterdag 24 september 2022
    • Jeugdkamp: het weekeind van 15 en 16 oktober 2022

Nieuw: VIJC-wielertochten zaterdagmorgen

Onze fiets-activiteiten zijn uitgebreid met de zaterdagmorgen (start 09.00 uur De Bindplaats).
    De VIJC stelt het plezier, de fietsvaardigheid en de fietsveiligheid centraal. De VIJC is als club aangesloten bij de NTFU zodat er inmiddels 14 wegkapiteins zijn opgeleid. We maken je graag attent op de afspraken voor veilig fietsen: Basisafspraken Veilig Fietsen

Voor de zomer 2022 hebben we een fietskalender samengesteld.
    We sluiten op alle eerste zaterdagen van de maand de zaterdagochtend fietstocht voortaan gezamenlijk af (met koffie en …..) rond 12 uur bij ons clubhuis “De Bindplaats.
    Ook dit jaar gingen we op de woensdagavond 4 maal trainen op de wielerbaan / skeelerbaan in Schijndel. Deze training is gericht op je vaardigheden op de fiets. Op een veilige verkeersvrije baan werk je onder ervaren trainers aan je fietsskills waaronder je bochtentechniek.