Steun onze petitie voor een skeelerbaan in Vught

Vindt u het ook belangrijk dat iedereen in Vught zelf moet kunnen skeeleren ?

Wij (de Vughtse IJsclub) willen samen met u de gemeente vragen om een aparte skeelerbaan met mooi asfalt aan te leggen zodat de jeugd maar ook volwassenen lekker en sportief kunnen (leren) skeeleren.

Via deze petitie kunt u uw stem laten gelden.
Steun onze actie. Niet alleen voor Vughtenaren maar ook voor inwoners van de direct omliggende plaatsen.
Zo’n 265 Vughtenaren hebben tijdens “de manifestatie “Proef Vught” op 2 april jl. onze oproep al op papier ondertekend. En nu heeft de VIJC deze online petitie opgestart.

Waarom een skeelerbaan ?
We constateren met z’n allen dat strenge winters met natuurijs steeds zeldzamer worden.
En wat komt dan het dichts bij schaatsen ? Ja, juist, skeeleren. En dat kan ook nog eens het hele jaar door.
Als Vught over een mooie skeelerbaan gaat beschikken, kun je daar (beter) leren skeeleren, via de VIJC of gewoon tijdens vrije uren.
Ook kunnen we er wedstrijden organiseren.

We hoeven dan niet meer helemaal naar Schijndel te rijden maar kunnen lekker op de fiets naar deze nieuwe baan in de buurt.
En dat er animo voor is, blijkt wel uit de vele aanmeldingen voor “Start-to-Skate” dat we ieder jaar in mei organiseren.
Kortom, help ons met uw ondertekening via deze petitie.