Zomerseizoen 2024

24 maart - 13 oktober

Waaraan kun je deze lente, zomer en herfst allemaal deelnemen ? De VIJC biedt aan:

FIETSEN

Woensdagavond fietstraining: van 3 april t/m 2 oktober 2024 kunnen VIJC-leden vanaf 18 jaar meedoen aan de fietstraining. We vertrekken om 18.45 uur bij ons clubhuis ‘de Bindplaats’ (Boslaan 43 in Vught), dus wees op tijd. We fietsen in verschillende niveau-groepen, afhankelijk van de opkomst. Wil je voor het eerst meefietsen, mail dan naar Aad Geers.
Woensdag 3 april en 22 mei is de training verplaatst naar de skeelerbaan in Schijndel voor een techniek-training.

Zaterdagmorgen fietstoertochten: van 30 maart 1 april t/m 28 september 2024 kun je meefietsen met één van de fietsgroepen waarbij de afstand en de snelheid aangepast wordt aan de deelnemers.
Start in principe om 09.00 uur bij “De Bindplaats” aan de IJzeren Man, Boslaan 43 in Vught.
Zaterdag 30 maart as. is er na afloop ook rond 12 uur koffie en bespreken we de plannen voor dit zomerseizoen.
Onze groepen zijn niet groter dan 10 fietsers en meestal formeren we meerdere groepen. Er bestaat ook een rustige fietsgroep waarbij een sportieve fiets al volstaat. Deze groep vertrekt meestal om 09.30 uur. Heb je hier belangstelling voor, mail dan met Anja Leeuwenhaag.
Het complete overzicht vind je hier.
De eerste zaterdag van de maand is er na het fietsen koffie met wat lekkers in de Bindplaats; eerste keer op 6 april.
Op zaterdag 25 mei staat een lange(re) fiets-dagtocht geprogrammeerd: “Limburg angeserjaaf” incl. een klim-tijdrit.

SKEELEREN

Maandagavond, van 8 april t/m 30 september 2024 kun je als VIJC-lid meedoen met de skeelertraining op het sportcomplex “de Leemput”, Leemputtenweg 3 in Schijndel. We beginnen om 18.30 uur met een warming-up. Er wordt getraind in verschillende groepen: jeugd, wedstrijdjeugd, (beginnende) recreanten en snelle recreanten.
NB.: bij slecht weer (een natte baan) is er geen training. Dit hoor je dan via een Whatsapp-groep.
Maandagavond 24 juni staat het clubkampioenschap skeeleren geprogrammeerd, ook in Schijndel.

BOSTRAINING

De VIJC bostrainingen vinden iedere zondagochtend plaats tussen 09.30 en 11 uur. Start training op 24 maart 2024 en de laatste training is op 13 oktober 2024. Zoals altijd verzamelen bij “de Bindplaats”, ons clubhuis aan de IJzeren Man (Boslaan 43, Vught). Aanmelden is niet nodig. Het enige wat je nodig hebt, is hardloopkleding en een paar sportschoenen.

De bostraining is een heerlijke training om de zondag sportief en gezellig te beginnen. We vertrekken vooralsnog in één gecombineerde groep. Bij voldoende opkomst van jeugd wordt een tweede groep overwogen.
We lopen in een bescheiden tempo warm tot onze vaste plek bij de Lunet.
De training bestaat uit loopwerk, intervaltraining, sprong- en krachtoefeningen. Beginners en gevorderden trainen samen in een groep en dat kan ook heel goed bij deze landtraining!
NB.: ook niet-schaatsers hebben het altijd prima naar hun zin.

Begin:
24 maart