Corona, status vanaf 15 januari 2022

De regering heeft met ingang van 15 januari tot een aantal versoepelingen besloten, onder meer voor de sport.

 
IJsbaan Eindhoven, recreatief schaatsen
De ijsbaan is voor recreatief schaatsen t/m zondag 6 februari geopend tussen 09.30 en 16.30 uur, en di-wo-do ook 20.00 – 22.00 uur. Ze werken nog met een verplichte reservering voor een specifiek tijdsblok (in het weekeind 3 tijdsblokken).
Let op: reserveer via het ijssportcentrum Eindhoven
Maak een account aan; zet de taal op NL en kies bovenin voor tabblad [reserveren].


 
IJsbaan Eindhoven, KNSB trainingsuren
De trainingen op dinsdag- en donderdagavond zijn vanaf dinsdag 18 januari hervat. Het alternatieve lesuur donderdagmorgen-vroeg is vervallen.
 
Alle regels van de ijsbaan Eindhoven op een rijtje:
• Ben je 13 jaar of ouder, dan is een mondneusmasker verplicht totdat je het ijs opgaat.
• Ben je 18 jaar of ouder dan word je gecontroleerd op je Corona Toegangsbewijs (CTB). Zorg er dus voor dat je je QR-code, je ID-bewijs en je schaatsabonnement / reservering kunt laten zien in de aankomsthal.
• Ben je 18 jaar of ouder, dan is ook op het ijs 1,5 meter afstand verplicht en mag je maximaal met 4 rijders een groepje vormen. Daarom wordt nog steeds met een maximum aantal toegelaten schaatsers gewerkt.
• Publiek is niet toegestaan.
• De kleedkamers zijn dicht.


 

Sportiom, ‘s-Hertogenbosch
Het Sportiom is weer open. De trainingen zijn vanaf zondag 16 januari weer hervat!
Draag voordat je het ijs op gaat, een mondkapje.
Sportiom is verplicht om alle bezoekers, ook die van de VIJC, van 18 jaar en ouder te controleren op een geldig coronatoegangsbewijs in combinatie met een ID-check. De Sportiom organisatie verzorgt deze check op het coronatoegangsbewijs.
Zonder geldig coronatoegangsbewijs wordt u niet toegelaten.
Zie ook www.sportiom.nl


 
Zaaltraining (in Vught)
Op maandag 17 januari 2022 zijn de zaaltrainingen weer hervat, tussen 19.00 en 20.00 uur in de sporthal van zorgpark Voorburg – Vught.
Zorg dat je een bidon meeneemt.
Hoe gaat het in z’n werk:
– We gaan eerst 10 minuten warmlopen.
– Dan wat rekken en strekken.
– Oefeningen voor de bovenbenen.
– Vanaf dat moment trekken we de navel in tot aan de cooling down 😉
– Oefeningen op de mat voor je core stability.
– Tussendoor ook rekken en strekken.
– Cooling down.


 

De Bindplaats
Onze Bindplaats is nog gesloten.


 
En wat kan er verder nog ?
Trek erop uit, naar buiten, wandelen, fietsen of joggen. Nu met max. 4 personen.


 
 
De VIJC volgt hiermee de richtlijnen van de Rijksoverheid en het protocol verantwoord sporten van NOC*NSF.
Basisregels:
— Verplicht tenminste 1,5 meter afstand houden.
— Draag vanaf 13 jaar een mondkapje.
— Bij klachten, laat je testen en blijf thuis, ook al ben je gevaccineerd.
Ben je positief getest, blijf thuis, vermijd contact met anderen, ook gevaccineerden.
— Schud geen handen, was je handen vaak en grondig en hoest en nies in je elleboog.
— Zorg voor voldoende ventilatie en frisse lucht in binnenruimtes.

Praktische informatie op een rij
Veel gestelde vragen (KNSB)
Protocol verantwoord sporten (NOC*NSF)
Alles over de coronamaatregelen (Rijksoverheid)

Vorig bericht

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *